Kaffebloggen

Coffee Center Analytica

Tänk om vi hade detaljerad kunskap om 50 miljoner kaffedrickare? Om hur, var, när och varför du dricker ditt kaffe. På morgonen, i bilen, på jobbet, med kollegor eller skvallerkamrater? Stående, sittande? Med bar överkropp eller med dunjacka? Kritiskt eller slentrianmässigt? Svart eller vitt? Mycket eller lite? Cortado eller americano? Honduranskt, kenyanskt eller indonesiskt. Mörk- , mellan- eller ljusrostat?
Rent teoretiskt skulle vi kunna få det, men resursmässigt står vi oss slätt. Dessutom kan man ju fundera över om det en skulle vara lagligt att få tillgång till all den informationen.
Nu är inte just megastorskalig datainsamling högst upp på vår agenda. Däremot är dina kaffebehov väldigt viktiga. För när vi vet exakt vad du vill ha och behöver så kan vi lösa i stort sett vad som helst till en kostnad som matchar dina nuvarande kontorskaffelösning. Öppet och utan dolt uppsåt vill därför ställa några frågor: DET KALLAS BEHOVSANALYS. Du får ett antal frågor som du kan skicka runt till anställda och kollegor. Resultatet tar vi hand om och skapar en lösning som gör dig lycklig. I den mån en kaffelösning kan ge lycka. På ”Coffee Center Analytica” behåller vi informationen för oss själva. Vi säljer den inte till Kaffepartiet eller andra makter med skuggiga avsikter. 🙂 Vårt enda intresse är att du ska ha bättre kaffe på jobbet. Rätt kaffe, rätt smak, rätt pris, rätt villkor.

Din BEHOVSANALYS börjar här. Du anger dina koordinater, vi kontaktar dig.



    Vi tror på fikastunden som en väg till gott humör, goda relationer, goda medarbetare, goda möten och affärer. Vi tror på den goda smaken att jobba hållbart med såväl miljö som leverantörer och kunder. Vi kallar det ”FIKA FOR GOOD”. En professionell och lycklig fikapaus utan slut.